Thursday 9 July 2009

Ponty Baby rockin' on the 'pohon mangga' BY SR AJ

Hahaha ketawa ku dulu ah coz aku nie jenis pemajal & serba serbinya ingin tau, u know english sayin 'curiousity killed the cat'. my friend suggested me to look up on 'pohon mangga' during night time or hari kuning. so berapa hari ku menunggu kan hari kuning masa maghrib ani nda jua ada2nya.last2 on friday night aku pun buang tabiat lah, it was around 12ish am.... aku keluar lah, bawa torch light... sounds so crazy but I brave myself coz I was a bit scpetical jua bila mendangar cerita dari kwn2 di opis ani... mcm nda ku pecaya bh ada ponty baby suka duduk2 or something like diri2 kah di pohon mangga jdi on d friday night, it was on 3th. July 2009, hehe just recently lah.... memang aku jenis yg mcm ghost hunter p kdg2 penakut jua.....

So aku tapuk2 lah keluar rumah, gpun my fren ckp hantu or such thing could not harm u, unless ia merasuk u.... so I bring something actually, mcm azimat jua lah... so aku ke belakang rumah sorg2 and suluh2 every pohon mangga yg ada di belakang rumah kami.... actually ada 2 pohon sj... nda jua berapa tinggi... jdi aku dah dari jauh main suluh2, mula2 jauh2 dri jamuran .... x mcm nda puas ati n blum da sighting jdi aku beranikn diri masuk bawah pohon mangga.... alahai cantik view nya actuallynya kalau malam panya pohon mangga ani.... so I suggest kepada yang pemberani, go sorg2 n menyorok bawah pohon mangga.... hahaha

When masuk menyorok dh bawah pohon mangga tu, my bulu roma actually naik and darah tarus2 meruap ke mua.... n its d sign actually barang atu ada sama ada d belakang u or dekat dgn u.... jdi I kept myself brave n say some doa lah.... doa pelindung n kata2i yg aku kan meliat saja n nda bemaksud jahat.... so after a while, I suluh2 keatas and dalam suluh2 tu actually I saw something... hehehehe nice meh and she [long hair].... maybe jua lah she ah..... coz aku nda tanya.... nda nampak mua tpi she look like she was standing p di mana ya bepijak nda nampak coz u can't see exactly di figure but only nampak samar... P yang seram was actually her figure wasn't actually petite.... I tot ponty baby ni ramping but she wasn't not actually..... when I look up and suluh2 ia, memanglah aku kajar2 n mcm rasa kn pengsan jua... p I kept on saying to myself to act normal and to regard d ponty baby just like another creature who deserve to be respected.... And before she gone, I've actually heard her laugh... it was very scary and beyond one's imagination... bunyi nda plang hampir ketawanya tu, mcm bunyi jauh tpi ia di atas u... ganjil lah bunyi nya ... hilaian nya tu membari kambang bulu n dalam nda ku sadar aku panya tekucil dalam seluar ketakutan.... takut ia merungkup aku n masa ku tedangar bunyinya tu actually nya aku betukup mua n begulung badan ampai2 di tanah mcm kedudukan fetus dalam janin... gosh d sound was so terrible eh.... if nanti ku tedangar bunyi tu, I know exactly what it is.... hopefully nda kejumpahan lg lah coz cukup sj untuk ari atu..... Sampai ku lupa bah mengatik hp ku, kunun kan mengambar penemuan ku ah.... mun dh takut abis mcm ku lupa.... membaca ayat2 suci pun ku telupa...

Ok geng yg suka kan cari brg2 ghaib tu, cuba sj petua ku ani.... p jangan mengharap sangat kmu menjumpainya coz bila kamu telampau expecting ia nda kan ada... udah ku cuba... behasil bila tani nda mengharap banar.... udah jumpa jangan lari, coz ia mcm kuyuk jua.... bila kmu lari she intend to chase u too.... ok gud luck! this is true story!

1 comment:

  1. Perasan gagah, ketawa2. apatah tu? cawie wang.

    ReplyDelete

Rumah Sewa - Zeezohan

Cerita ani lama sudah inda pulang seram bnr. Our family had to moved to a rented bungalow for a while. I think we're the only muslim fam...