Wednesday 2 March 2011

terkezuts BY cicakboy

cerita in datangnya dari hidup seorang nelayan. cakap susah, berumah, cakap senang, kereta tiada. si nelayan tangkap ikan secara kecil-kecilan selalunya bekerja malam2. cakapnya masa tu ikan keluar berpesta. lagipun subuh2 nelayan lain datang. competition cakapnya.
satu malam ni, si nelayan pergi menagkap ikan. walau tak sedap hati kalau tak kerja, duit tak ada. hajat nak berkawan dengan si janda rumah sebelah, mesti ada standard sikitkan. si nelayan pun belepaslah ke laut atas perahunya yang kecil.ketika sibuk memukat si nelayan tidak sedar bahawa dia dibawa perlahan2 oleh laut dan dalam sibuknya juga, tidak ia sedar ada entiti lain sedang terbang2 giat menagkap ikan hanya guna tangan sahaja.seekor hantu. apa nak buat, malang tak berbau, kedua2 pamancing yg membalakangi pemancing yg lain pun terlangar. si nelayan terbaring di satu sudut dan si hantu tu terjatuh kedalam perahu nelayan itu di hujung yg lagi satu.
nelayan: aduhai... terlanggar batang pokok ke?
si nelayan pun duduk menegak dimana dia melihat hantu membalakanginya.
nelayab: AAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!! HHHHHHHHAAAAAAAANNNNNNNTTTTTUUUUUUUU!!!!!!!!
hantu tadi pun tanpa berpusing terus terbang hilang entah kemana manakala si nelayan terus mendayung bak seorang pelumba kayak menghampiri garisan penamat pergi balik ke rumahnya dan terus masuk tidur.
keesokan harinya, si nelayan memikirkan apa berlaku. fikir punya fikir si nelayan memutuskan untuk kembali bekerja malam tu jua. kerja mesti dibuat. duit mesti dicari. kali ini dia akan lebih peka jikalau hantu itu datang kembali. malam itu dengan ragu dihati si nelayan pergi bekerja. tapi malam itu, hantu tak muncul dan begitulah malam2 berikutnya.
seminggu sudah berlalu dan si nelayan lupa sudah insiden dengan hantu. padanya ia hanyalah kerana mindanya yang letih. ketika si nelayan asyiknya menarik habuannya malam itu; si hantu tiba2 muncul dibelakang si nelayan dan menepuk bahunya. si nelayan pun menoleh. sebelum si nelayan sempat menjerit, si hantu menutup mulut si nelayan dengan tangannya yg busuk seperti bau ikan lalu berkata....
"yo bro, apasal jerit minggu lalu? terkezut aku sampai damam seminggu"
hehehehe. dari dulu sampai sekarang cerita2 yg di sampaikan semuanya bertemakan seram. sampai ada yg tidur malam buka lampu. not all hantu seram so this time i added a little comedy.
moral of the story: takut2 kita pada hantu, takut lagi hantu kat kita. jangan lupa tu.
have a nice day. XD

No comments:

Post a Comment

Rumah Sewa - Zeezohan

Cerita ani lama sudah inda pulang seram bnr. Our family had to moved to a rented bungalow for a while. I think we're the only muslim fam...