Sunday 21 June 2009

BY SR AJ

ceta ni blum lama lh... tpi its not ghost I am talking about coz nya org tua2 diz kind of paranormal activities happen if d place was abandoned on certain period of time.... org tua2 tani kol diz as sribaya or apakan ah... entah lah i dunno d exact term actually...

to cut long story short, i just encountered this incident a few weeks ago lah... it happened very much in the morning, around 5:50+ish am.... so as usual aku ni jenis yg selalu awal dtg pejabat ler.... hehe yg banarnya nie... n my ofis ani located exactly near to the 0 KM tower clock.... so as usual, mcm biasa masuk pejabat aku bg salam dulu lh... coz pjbt masih gelap lgpun setiap x datang ofis memang mcm ada sentiasa nampak2an.... mcm bayang2, maybe ia gelap tu x lah... so aku switch on d light mcm biasa cautiously, smbil baca2 surah yang pendek2 ... to tell u d true, aku nie jenis yg nda alim jua tpi bila pernah berdepan dgn pekara2 ganjil ni memang aku nda berani kan sukati rujuh2 sj.... then, lapas daftar nama pd kedatangan, aku menuju my room lah... buka pintu aku bg salam lg.... x buka lampu n switch on d aircon.... then tiba2 masa ku meliat ke jendela, aku terasa dibelakang ku ada mcm org diri2... coz aku nampak reflection nya dri jendela ku..... maybe yg diri2 atu diluar bilik ku, jdi ku tolehlah pelahan2... hmm.... heran... NADA! ah untuk pengetahuan my room ani, bdindingkan cermin so apa2 yg dluar bilik ku aku nampak lah...

Jdi sudah ku rasa nada apa2 aku duduk then switch on pc... masa katik2 pc tu th ku tedangar lagur pintu... so i tot my bos dtg udah... jdi ku biarkan sj lah... lgpun ku dgr bunyi org mengaji mkin bsr laungan nya [FYI:- my bos sentiasa on network org mengaji 24/7... maye she knew tmpt tu berisi x] ... so aku fikir gerenti ni bos ku dtg dah.... jdi ku teruskn kaja ku, buka fail n then meneliti jadual... sekali tiba2 ku dangar ada perempuan ketawa mengilai..... AH BEDIRI BULU ku tarus bah bila ku tdgr suara atu coz suara atu dtg dari lorong di belakang arah dekat staircase, d dpur.... p suara tu so ganjil coz ia mengilai atu exactly bukn mcm ketawa manusia... jdi I brave myslf, keluar pintu sambil baca2 ayat menyubuk bilik bos... maybe ia ni x ketawa... atiku menyamankan diri sendiri.... p yg heran nya udah ku sampai ke belakang dkat staircase atu... ku liat bilik bos ku ani masih gelap...... ketawa tu masih ada.... hilai2 dkat tangga.... p atiku so kacut masa tu coz peliatan ku masa tu dlm bilik stor mcm ada org .... ntah nda ku tau mcm mana ku rasa masa tu ku kan pengsan ketungkalan coz aku nampak dlm bilik bos ku x ku menoleh ada org duduk2 tunduk,,,,, tpi bilik gelap.... ALLAH HU AKHBAR......

matanya nda melihat arah diri coz ia bukn lah bos ku... i knw exactly what it was... so aku pelahan2 ckp "agatah ko balik ke tempat mu, aku nda ngacau ko... ko jgn kacau aku jua".... berundur ku pelahan-lahan... sampai ku nda sdr lg yg aku dh lari k bawah menuju lobi bh... lari k keta....... menunggu sampai ari dh mcm siang bnr baru ku blik semula k pjbt...

then dah rasa ku ok, aku cetalah arh kwn2 d pjbt... kata dorg biasa dh tu if dangar2an ah... n f nmpk pun nya dorg baik jgn th ditagur.... tglkn sj ya mcm biasa n buat dunno.... p aku tu nda lg ku dpt buat dunno coz aku nmpk n experinced bh pekara atu sendiri.... n the next day till present day, nda ku dtg awal lagi... pling awal pun 7.25 pg.... atu pun kdg2 bos blum dtg jua.... n semua yg ku alami ani bnr nya baru lh if d ofis baru ani, coz dulu aku kaja tmpat lain jdi mungkin 'ia' kan welcome aku yg baru ani x...

tpi guys, aku ada msih bnyk ceta sbnr nya.... p atu nanti th ku ceta... ani kan tdo ku dulu, pukul 12:12 am dah..

No comments:

Post a Comment

Rumah Sewa - Zeezohan

Cerita ani lama sudah inda pulang seram bnr. Our family had to moved to a rented bungalow for a while. I think we're the only muslim fam...