Tuesday 23 June 2009

creepy village BY Popo's

Pernah or inda kamu tejumpa hantu menyerupai muka kamu? I did! This thing happened to me and my family last year! On that day mamaku kan ke rumah niniku di kampung, so aku pun joinlah. Oleh kerana mamaku malas kn drive kereta, my mum suruh my 2nd bro hantar kami ke sana lagi pun di kpg niniku tu sekelilingnya hutan, bagi takutlah usulnya.
as usual my mum selalu lepak arah my grandma house sampai maghrib. Tapi yang hairannya hari atu abgku ambil kami pukul 8 tah pulang. Time kami turun tangga kan balik, aku tarus2 lari ke kereta and diri arah pintu kereta belakang and that time I could hear mcm ada something arah hutan but I just ignore it and tarus masuk kereta.
Masa on the way kan balik ke rumah( still in the creepy village) my bro gitau yang ia nampak macam ada something arah rear-view mirror kereta kami. Setiap kali brek, mesti macam ada mua yang menyubuk. Sekalinya my mum ckp payung kali tu. Tapi my bro masih majal and suruh aku liyat ke belakang ada payung or inda. Aku pun toleh ke belakang and ckp nada payung di sana. malas kn melayan ia, aku chatting lah kai hpku. Fyi that night aku pakai baju warna merah and my hair aku ikat! (just keep remember this, okey!)
Masa ku sibuk2 chatting, my bro malar toleh ke belakang and muanya mcm takut! Ia pusing the rear-view mirror arah my mum and suruh my mum toleh ke belakang. Both of them mcm takut and my mum tarus on the radio arah channel surah2 yg 24hr ah.
Masa kami sampai ke liang, my mum suruh aku pindah tempat duduk and she’s stared to me lama2 and tarus lancar bacaaan yassin nya. I asked her, apakan ma? Hairan jua ku tu. My mum cuma diam ja.
Sampai di rumah my mum and my bro gitau masa ku main hp tu kn ada cahaya dari hp ar yatah both of them teliat arah rear-view mirror tu my face ada dua. Tapi yang hairannya, masatu aku kai baju merah and my hair beikat and the other one mukanya pucat, bajunya putih and rambutnya menggerabang( did I spell it correctly? Haha) hairan jua tu. Inda patut shadow, lain jua reflection nya. Huhu.
Malam atu, me and my bro decided tidur sebilik with my mum sal takut. And guess what.. Malam ato kami nda nyaman tidur sal mcm ada urg becakap rah cermin bilik my mum..
esok paginya my mum gitau hal ani arah my nini.. And my grandma gitau yang perkara atu andang selalu terjadi di sana. pasal one of the bridge arah kampung tu andang berpuaka. Mcm2 benda urang teliat di sana.
Msani kami masih pulang ke rumah niniku. Tapi nda lagi balik akhir. Pasal takut kana kacau. Hehe.
Well that’s my story.. Believe it or not.. terserah huh.. (: and sorry for my language. Hancur… haha.. Nda ku pandai becerita..

No comments:

Post a Comment

Rumah Sewa - Zeezohan

Cerita ani lama sudah inda pulang seram bnr. Our family had to moved to a rented bungalow for a while. I think we're the only muslim fam...