Sunday 17 May 2009

The Window BY -Lemon-

Ok, it's me again. aku berani buat ceta antu ane in a broad day light saja, if malam, pebaik th ada org request, NO WAYYYYYY=p Ok, here are 2 ghost stories:-

#1 A few years back, kami ada kerja begotong royong at my gramp's house for my aunt's wedding. kami bersihkn rumah dri pgi, pastu break for a few hrs n sambung malam. When it was almost 8, my dad suruh kmi balik, kecuali my 4 bros including my Bro A (remember? ia mudah peliatan). Ok, here's the best part as been told by my Bro A. Masa berusah2 atu kn membersihkn pat dining room, my cousin bini2 was looking for some stuff nda jauh tabuk. i remember tabuk nene masa tu kana buka ia punya tabir. My Bro A was from from upstairs n masa ia kn turun ke bawah, kira tabuk atu dpn tangga, nda jauh lah, my bro A ane nampak, ada this 'being', the lady in white, MENYUBUK dari tabuk nda jauh pat my cousin bini2 ane mencari barang and that being atu memerhatikn my cousin bini2 ane. sekali, my Bro A ane memerhatikan yg arah tabuk ane, takut2 ia kn buat something pat my cousin bini2 ane. sekali c dayang ane teliat my Bro A ane meliat ia, lari th dis 'being'. esoknya baru th my bro ane cerita pat kami.

#2 This happened when we started to move to our new house. well, my fren cakap rumah kmi atu nampak scary, maybe brgkali rumah kmi ampir sma hutan. tpi luckily ada jua neighbours dapan kmi. that particular day, i was doing some cleaning at the kitchen with my sis. while we were busy doing the cleaning, my lil bro ane masuk ke dapur, mengacau. i asked him to get out and he insisted jua kn ngacau kmi membersihkn dapur. so i scared him off by saying," Bowh, ada d belakang mu aa, yg baju putih aa". my sis n me ketawa la smbil menakutkn ia. so he gave up. time atu kn Maghrib dah. fast forward, masa malamnya, i had this dream. dalam mimpi atu, sama jua kejadiannya time kami bersihkan dapur atu, exactly the same scene n scaring off my bro scene atu pun ada jua, and guess what? dalam scene atu, inda jauh tempat kmi bersihkn atu, ada jendela. iatah d luar jendela atu, ada this lady in white, smiling at what i said at my bro atu. 100% sama scene time kami d dapur atu. i heard this ceramah, when we dream of this place dalam rumah kh apa yg tni familiar, skali this being ada di tempat atu dat means ia membgi tau yg ia memang ada sana. Moral of the story: jgn sekali menakutkan org.

No comments:

Post a Comment

Rumah Sewa - Zeezohan

Cerita ani lama sudah inda pulang seram bnr. Our family had to moved to a rented bungalow for a while. I think we're the only muslim fam...