Tuesday 30 December 2008

Kejadian / Happenings

Kejadian #2: Sampar (Bebola api?)

Kejadian ini juga berlaku pada tahun yang sama sewaktu kami sedang lepak-lepak di depan rumahku. Memang kami kutu malam dan suka lepak sehingga lewat pagi. Hanya cerita kosong dan sekali-sekala ketawa kami memecahkan keheningan malam. Pada malam itu, Unchill dan Micheal datang dengan basikal. Kawan-kawan yang lain tidak datang kerna sibuk. Tiba-tiba datang idea aku untuk menyakat Unchill.

"Chill, cuba ko liat tu di sana.." Aku bercakap sambil tangan ku menunding pada kubur cina yang berada di atas bukit di depan rumahku.

"Napa bob? Apa ada?" Unchill membalas.

"Eh... ko liat saja. "

Tiba-tiba, keluar satu bebola api dari salah satu kubur yang aku tunjuk. ALAMAK!!! BESARNYA API!!! Kami terus berlari masuk ke dalam rumah. Adakah patut betul-betul keluar rupanya HANTU ITU!! Tak best la cemni... AHAHAHA

"Kurang asam... inda tak ku balik ni malam ani". Unchill menjawab sambil ketakutan.

"Takut chill?Aku balik jua ni inda ku kisah." jawab Micheal. Memang dia tak takut bab-bab begini.

Malam itu kami teruskan sembang-sembang sampai ke subuh. Kira-kira jam 4 atau 5 pagi baru mereka pulang ke rumah masing-masing.

No comments:

Post a Comment

Rumah Sewa - Zeezohan

Cerita ani lama sudah inda pulang seram bnr. Our family had to moved to a rented bungalow for a while. I think we're the only muslim fam...